keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Lisätehtävä 4: Kotisivujen konversion kasvattaminen





Konversio tarkoittaa sitä osuutta kotisivuilla kävijöistä, jotka toimivat asetetun tavoitteen mukaisesti.
Ensimmäiseksi pitäisi siis päättää mikä on kotisivujen tavoite. Lienee epäselvä aika monelle kotisivun haltijalle, jos asiaa ruvetaan tarkemmin miettimään.

Ilmoitetaan prosentteina  =  toteutunut tavoite / kävijät x 100







Mielestäni tärkeimpiä hieman muokattuina:

- Älä ihmeessä edellytä rekisteröintiä, jos halua nopean ostopäätöksen
- Järjestä muu ostomahdollisuus, jos mahdollista. Puhelin, Chat, Sähköpostitilaus
- Bonuslahja tms. nopealle ostajalle
- Hoida sivut hyvään kuntoon ja katso, että myymäsi tuote on esitelyt selkeästi ja nopeasti
- Jos kauppa ei synnyt heti varmista jatkotoimet. Miten esim. automaattinen muistutussähköposti ?
- Käytä useaa mediaa hyödyksesi. Pelkät omat nettisivut eivät riitä.

Aikaisemmassa blogissani kerroin motocrossin mm-kisojen lähettämisesta vain netin kautta, vaikka ne sitten myöhemmin tulivatkin televisiokanavilta. Konversio sivuilla oli varmaan mahtava, kun fanit luulivat nettisivujen olevan ainoa mahdollisuus katsoa kisat.

2 kommenttia:

  1. Mitenkäs omien kotisivujesi konversio?

    VastaaPoista
  2. Tähän pitää perehtyä. En saanut googleanalyticsiä toimivaan vielä siellä ? Tähän blogiin onnistui.

    VastaaPoista