keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Lisätehtävä 3: Display- markkinointi


Display-markkinointi

Display-markkinointi tarkoittaa ehkä yleisintä mainonta tapaa intenetissä. Nettisivuille myydään bannereita tai tekstimainoksia. Display-mainokset ovat usein animoituja, koska liike parantaa mainosten huomioarvoa. Eri kokoiset ja muotoiset mainokset hinnoitellaan erikseen. Samoja mainoksia voidaan myydä myös printtimediaa tai vaikka auton kylkeen.

Videot ovat tulossa kovalla vaudilla mukaan kuvioihin nettiyhteyksien ja koneiden nopeutumisen myötä.

Mainokset hinnoitellaan näyttökertojen tai esillä oloajan perusteella, klikkausten perusteella tai toimintojen perusteella.  Hinnoittelu voi tapahtua myös toteutuneen myyntitapahtuman perusteella, jolloin puhutaan kumppanuusmarkkinoinnista (affiliete marketing




Itse olen kiinnotunut videoiden käyttämisestä markkinoinnissa. Tässä esimerkki. Ajatukseni oli etsiä tietoa aiheesta, mutta tämä taitaa olla taitava mainos, joka näyttää hakukoneoptimoidulta.


1 kommentti: